IV Konkurs plastyczny „Pisanka Wielkanocna” pod Patronatem Honorowym Burmistrza Wielunia Janusza Antczaka.
REGULAMIN KONKURSU
1. Organizator
Wieluński Dom Kultury, ul. Krakowskie Przedmieście 5, 98-300 Wieluń
2. Cele konkursu
zachowanie tradycji wykonywania pisanek wielkanocnych
pobudzenie inwencji twórczej w zakresie wykonywania pisanek z zachowaniem akcentów regionalnych
prezentacja pisanek jako elementu kultury chrześcijańskie i narodowej
rozwijanie wrażliwości estetycznej, pomysłowości oraz uzdolnień plastycznych dzieci, młodzieży i dorosłych
kształtowanie aktywnej i twórczej postawy społeczeństwa wobec sztuki i tradycji kulturowej, związanej z obrzędami Wielkiej Nocy
popularyzacja twórczości uczniów i efektów pracy nauczycieli
3. Treść pracy
Każdy uczestnik konkursu winien wykonać w dowolnej technice maksymalnie 3 pisanki wykonane na prawdziwym jaju gotowanym (kurzym, kaczym, gęsim lub innym ptasim) lub wydmuszce.
Jaja powinny być dostarczone pojedynczo, bez dodatkowych elementów dekoracyjnych. Jaja nie mogą stanowić części kompozycji.
Uwaga! Jajo nie może być surowe!
Zdobione jaja będą oceniane w następujących kategoriach:
jajo zdobione techniką tradycyjną (kraszanki, pisanki, zdobione rdzeniem sitowia)
jajo zdobione techniką współczesną.
4. Uczestnicy konkursu
W konkursie biorą udział wyłącznie prace indywidualne w kategoriach wiekowych:
dzieci przedszkolne
uczniowie szkół podstawowych
uczniowie gimnazjów
uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
osoby dorosłe.
5. Warunki uczestnictwa
Do pracy muszą być załączone:
poprawnie wypełniona karta zgłoszenia – do pobrania na stronie regulaminu
trwale dołączona do pracy metryczka pracy, wydrukowana na pasku białego papieru czcionką Arial rozmiar 14 zawierająca następujące dane:
– imię i nazwisko autora
- wiek autora
- nazwę placówki oświatowej lub opiekuńczo-wychowawczej (jeśli została wykonana pod opieką nauczyciela)
Przykład:
Anna Kowalska, lat 8,
Szkoła Podstawowa nr 3 w Wieluniu
Prace bez metryczki nie będą przyjmowane.
6. Kryteria oceny prac:
zgodność z tematem
estetyka wykonania
pomysłowość
7. Termin dostarczania prac
21 marca 2012 r. (środa) w godz. 8.30 – 15.30
22 marca 2012 r. (czwartek) w godz. 8.30 – 18.00
W wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, możliwe będzie dostarczenie pracy w innych godzinach.
8.Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród
27 marca 2012 r. (środa) o godz. 10.00 w Wieluńskim Domu Kultury
9. Pokonkursowa wystawa
Prace nadesłane na konkurs będą wyeksponowane w sali widowiskowej WDK na wystawie pokonkursowej do 2 kwietnia 2011 r.
Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość eksponowania części prac w przypadku nadesłania ich w większej ilości.
10. Odbiór prac
Dostarczone prace po zakończeniu wystawy konkursowej można będzie odebrać w dniach 3 i 4 kwietnia 2012 r. w godz. 8.30 – 15.30.
Prace nie odebrane w ww. terminie nie będą przechowywane.
10. Prace prosimy nadsyłać lub dostarczać na adres:
Wieluński Dom Kultury
ul. Krakowskie Przedmieście 5
98-300 Wieluń
11. Dodatkowe informacje w WDK pod nr tel. 43 843 86 40 lub 694 478 97.
Koordynator konkursu: Anna Macińska.
Więcej informacji po adresem www.wdkwielun.pl